Odszkodowania
Zgłaszanie szkód z ubezpieczenia OC zarządcy drogi.
Zgłaszanie szkód z ubezpieczenia OC zarządcy drogi Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze wykonuje obowiązki zarządcy dróg wojewódzkich w imieniu Zarządu Województwa Lubuskiego.
Dla szkód powstałych na drogach na terenie województwa lubuskiego administrowanych przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze, w odniesieniu do szkód zgłoszonych z ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
z tytułu zarządzania drogami wojewódzkimi województwa lubuskiego właściwą jednostką jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze jest ubezpieczony z tytułu odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w wyniku zdarzeń na podległych mu drogach wojewódzkich:
Zgłoszenie szkody.
Ciężar udowodnienia winy zarządcy, a co za tym idzie, odpowiedzialności za powstałą szkodę, zgodnie z art. 6 kodeksu cywilnego, spoczywa na poszkodowanym.
Roszczenie odszkodowawcze wraz z dokumentacją dotyczącą powstałej szkody powinno być złożone w formie pisemnej. W celu zgłoszenia szkody można skorzystać z zamieszczonego na stronie druku zgłoszenia szkody (w zależności od rodzaju szkody).
PAMIĘTAJ: Przy zgłoszeniu szkody zasadniczo wymagana może być notatka policji o zaistniałym zdarzeniu.
FORMULARZ OC DRÓG (dedykowane dla poszkodowanego w chwili, gdy w obrębie pasa drogi dochodzi do szkody na mieniu lub/oraz na zdrowiu/życiu osoby trzeciej np. wyrwa w jezdni, upadek drzewa rosnącego w pasie drogi na pojazd, wtargnięcie zwierzyny na jezdnię itp.).
FORMULARZ OC OGÓLNE (dedykowane dla poszkodowanego w chwili ,gdy w wyniku czynności związanych bezpośrednio z działalnością ubezpieczonego dochodzi do szkody na mieniu lub/oraz na zdrowiu/życiu osoby trzeciej).
Zgłoszenie szkody powinno zawierać:
- Szczegółowy opis okoliczności zdarzenia (przyczynę wg poszkodowanego, warunki atmosferyczne, prędkość pojazdu bezpośrednio przed zdarzeniem, kierunek poruszania się pojazdu itp.)
- datę oraz miejsce powstania szkody (wg kilometrażu drogi, dokładnego opisu miejsca zdarzenia, dokumentacji fotograficznej miejsca zdarzenia)
- zakres i przedmiot szkody
- szkic z miejsca zdarzenia / obraz sytuacyjny (z uwzględnieniem kierunku poruszania się pojazdu)
- dane teleadresowe świadków
- pełne dane poszkodowanego umożliwiające kontakt
- informację jakie służby publiczne zostały wezwane na miejsce zdarzenia (pełny adres jednostki)
- kserokopię dowodu rejestracyjnego pojazdu
- zdjęcia z miejsca zdarzenia oraz uszkodzonych części pojazdu (w tym jedno zdjęcie obrazujące pełną sylwetkę pojazdu z widocznym numerem rejestracyjnym)
- notatkę policji (jeżeli sytuacja zdarzenia wymagała)
Wnioski o zapłatę odszkodowania (roszczenia odszkodowawcze) należy kierować :
– pocztą elektroniczną – wysyłając pisemne zgłoszenie szkody (skan) lub/oraz wypełniony druk zgłoszenia szkody z dokumentacją potwierdzającą zdarzenie na adres e-mail brokera ubezpieczeniowego Supra Brokers S.A. szkody@suprabrokers.pl lub centrala@suprabrokers.pl
– pisemnie – na adres Supra Brokers S.A., Al. Śląska 1, 54 – 118 Wrocław; kontakt tel. 71 777 04 00
Ochrona danych osobowych:
Klauzula informacyjna dotycząca RODO znajduje się w załączniku w zakładce odszkodowania – klauzula RODO