Odszkodowania

Zgłaszanie szkód z ubezpieczenia OC zarządcy drogi.

Zgłaszanie szkód z ubezpieczenia OC zarządcy drogi Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze wykonuje obowiązki zarządcy dróg wojewódzkich w imieniu Zarządu Województwa Lubuskiego.

Dla szkód powstałych na drogach na terenie województwa lubuskiego administrowanych przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze, w odniesieniu do szkód zgłoszonych z ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
z tytułu zarządzania drogami wojewódzkimi województwa lubuskiego właściwą jednostką jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze jest ubezpieczony z tytułu odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w wyniku zdarzeń na podległych mu drogach wojewódzkich:

Zgłoszenie szkody.
Ciężar udowodnienia winy zarządcy, a co za tym idzie, odpowiedzialności za powstałą szkodę, zgodnie z art. 6 kodeksu cywilnego, spoczywa na poszkodowanym.
Roszczenie odszkodowawcze wraz z dokumentacją dotyczącą powstałej szkody powinno być złożone w formie pisemnej. W celu zgłoszenia szkody można skorzystać z zamieszczonego na stronie druku zgłoszenia szkody (w zależności od rodzaju szkody).

PAMIĘTAJ: Przy zgłoszeniu szkody zasadniczo wymagana może być notatka policji o zaistniałym zdarzeniu.

FORMULARZ OC DRÓG (dedykowane dla poszkodowanego w chwili, gdy w obrębie pasa drogi dochodzi do szkody na mieniu lub/oraz na zdrowiu/życiu osoby trzeciej np. wyrwa w jezdni, upadek drzewa rosnącego w pasie drogi na pojazd, wtargnięcie zwierzyny na jezdnię itp.).

FORMULARZ OC OGÓLNE (dedykowane dla poszkodowanego w chwili ,gdy w wyniku czynności związanych bezpośrednio z działalnością ubezpieczonego dochodzi do szkody na mieniu lub/oraz na zdrowiu/życiu osoby trzeciej). 

Zgłoszenie szkody powinno zawierać:

  • Szczegółowy opis okoliczności zdarzenia (przyczynę wg poszkodowanego, warunki atmosferyczne, prędkość pojazdu bezpośrednio przed zdarzeniem, kierunek poruszania się pojazdu itp.)
  • datę oraz miejsce powstania szkody (wg kilometrażu drogi, dokładnego opisu miejsca zdarzenia, dokumentacji fotograficznej miejsca zdarzenia)
  • zakres i przedmiot szkody
  • szkic z miejsca zdarzenia / obraz sytuacyjny (z uwzględnieniem kierunku poruszania się pojazdu)
  • dane teleadresowe świadków
  • pełne dane poszkodowanego umożliwiające kontakt
  • informację jakie służby publiczne zostały wezwane na miejsce zdarzenia (pełny adres jednostki)
  • kserokopię dowodu rejestracyjnego pojazdu
  • zdjęcia z miejsca zdarzenia oraz uszkodzonych części pojazdu (w tym jedno zdjęcie obrazujące pełną sylwetkę pojazdu z widocznym numerem rejestracyjnym)
  • notatkę policji (jeżeli sytuacja zdarzenia wymagała)

Wnioski o zapłatę odszkodowania (roszczenia odszkodowawcze) należy kierować :
– pocztą elektroniczną – wysyłając pisemne zgłoszenie szkody (skan) lub/oraz wypełniony druk zgłoszenia szkody z dokumentacją potwierdzającą zdarzenie na adres e-mail brokera ubezpieczeniowego Supra Brokers S.A. szkody@suprabrokers.pl lub centrala@suprabrokers.pl 

– pisemnie – na adres Supra Brokers S.A., Al. Śląska 1, 54 – 118 Wrocław; kontakt tel. 71 777 04 00

Ochrona danych osobowych:
Klauzula informacyjna dotycząca RODO znajduje się w załączniku w zakładce odszkodowania – klauzula RODO