Rozbiórka starego i budowa nowego mostu w m. Santok w ciągu drogi woj. nr 158 w km 11+777

W dniu 08.07.2025 r. podpisana została decyzja o przyznaniu dofinansowania dla projektu:
Rozbiórka starego i budowa nowego mostu w m. Santok w ciągu drogi woj. nr 158 w km 11+777
Projekt dofinansowany w ramach Priorytet 4 Fundusze Europejskie na dostępność komunikacyjną Lubuskiego, Działanie 4.1 Infrastruktura drogowa, Program Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027.
Projekt obejmuje rozbiórkę starego i budowę nowego mostu w m. Santok w ciągu drogi woj. nr 158 w km11+777. Przedsięwzięcie zakłada także rozbudowę odcinków DW158 zlokalizowanych w bezpośrednim sąsiedztwie mostu. Łączna długość projektowanej rozbudowy drogi wynosi 0,494 km, klasa G. Inwestycja zapewni wykonanie obiektu inżynierskiego przenoszącego obciążenie ruchome dla I klasy obciążenia pojazdami samochodowymi oraz odpowiadające tej klasie obciążenie pojazdami specjalnymi wg umowy standaryzacyjnej NATO – STANAG 2021, rozbudowane odcinki DW 158 zapewnią nośność 11,5 tony/oś.
Projekt jest skierowany do mieszkanek i mieszkańców województwa lubuskiego oraz wszystkich korzystających z dofinansowanej infrastruktury transportowej i środków transportu.
Celem realizacji projektu jest rozwój zrównoważonej mobilności w oparciu o regionalną infrastrukturę drogową, poprawa warunków ruchu na drogach, w tym wzrost bezpieczeństwa ruchu, zwiększająca mobilność mieszkańców (ułatwiająca dostęp do rynku pracy, usług społecznych, kulturalnych, czy edukacji).
Inwestycja ma strategiczne znaczenie dla poprawy warunków ruchu i dalszego rozwoju regionu poprzez:
- dogodne połączenie wewnątrzregionalne (usprawnienie przejazdu na odcinku stanowiącym połączenie z drogą ekspresową S3 – DW 158 prowadzi ruch do Gorzowa Wlkp., gdzie znajduje się węzeł drogi ekspresowej S3),
- korzystne połączenie regionu z siecią dróg wyższej kategorii, w tym sieci TEN-T (autostrada A2 poprzez S3),
- usprawnienie systemu transportowego regionalnego i lokalnego, turystycznego
i gospodarczego, - poprawę warunków komunikacyjnych,
- zmniejszenie hałasu,
- podniesienie komfortu podróżowania,
- sprzyjanie wykonywaniu przewozów publicznego transportu zbiorowego o charakterze użyteczności publicznej,
- przyczyni się także bezpośrednio do wzrostu konkurencyjności regionu poprzez poprawę dostępności infrastruktury drogowej, która wpłynie pozytywnie na funkcjonowanie działalności gospodarczej.
Wartość projektu: 55 547 460,00 zł
Wartość kwalifikowalna projektu: 55 000 000,00 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 38 500 000,00 zł
Wysokość dofinansowania z budżetu państwa: 5 500 000,00 zł
Planowana rzeczowa realizacja projektu III kw. 2025 r. – IV kw. 2027 r.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie